Vragen? Wij helpen je graag verder!
Kijk hier of je het antwoord kunt vinden. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact met ons op.
Downloads
Algemene vragen
Waarom moet ik de FUELCARD aanvragen?
Door het gebruik van de FUELCARD wordt tanken een stuk voordeliger! Jij profiteert iedere tankbeurt van een flinke korting op je brandstof en dit scheelt dus aanzienlijk in kosten. Daarnaast tank je ook nog eens altijd goedkoper bij 2 tankstations bij jou om de hoek. Bovendien zijn er nog meer voordelen, zoals een overzichtelijke administratie door een heldere verzamelfactuur en 24/7 toegang tot je persoonlijke account.
Voor wie is de FUELCARD bedoeld?
De FUELCARD is er voor iedere ondernemer die zakelijk één of meerdere auto’s gebruikt. Om de tankpas aan te vragen dien je ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel. De FUELCARD is niet bestemd voor particulieren.
Hoe werkt de FUELCARD?
Brandstof afrekenen met de FUELCARD werkt hetzelfde als betalen met een pinpas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van je pincode, kan de betaalterminal vragen of je rijdt met een vervangende auto. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee', dan kun je je huidige kilometerstand invoeren. Deze kilometerstand vind je later terug in ‘Mijn FUELCARD’ bij ‘transacties’ en op je factuur. Wanneer je kiest voor 'ja' zul je gelijk kunnen tanken.
Wat zijn de kosten van een FUELCARD?
De FUELCARD kost slechts €4,75 excl. btw. (per jaar, per pas).
Welke producten en diensten kunnen met de FUELCARD betaald worden?
Je kunt de FUELCARD volledig op maat maken en aanpassen aan jouw wensen. Hierbij kun je o.a. de gewenste brandstof kiezen en bepalen of er aankopen van shopproducten gedaan kunnen worden.
Shopproducten bestaan uit de volgende auto-gerelateerde producten:
- Motorolie, antivries-, koel- en ruitenwisservloeistof
- AdBlue (in jerrycan)
- Producten zoals eurovignetten, autoreinigingsproducten en overige auto-accessoires
- Carwash
Waar kan ik allemaal tanken met de FUELCARD?
Voor een overzicht van onze aangesloten tankstations, klik hier.
Ik maak nu gebruik van een mobiliteitspas. Wat is het voordeel voor mij om over te stappen op de FUELCARD?
Voor een mobiliteitspas betaal je vaak hoge abonnementskosten. Bovendien krijg je geen korting op de pompprijs. Met de FUELCARD krijg je maatwerkprijzen en heb jij de scherpste brandstofdeal van Nederland. Daarnaast betaal je altijd de laagste prijs en heb je extra voordeel bij 2 tankstations naar keuze. Je bespaart dus maximaal op je brandstof!
Wie is de uitgever van de FUELCARD?
De FUELCARD wordt uitgegeven door ENVIEM Retail B.V. ENVIEM Retail is een multi-brand retailer en voert de merken tankstations TinQ, BP en Gulf. Meer informatie over ENVIEM, zie www.enviem.nl.
Hoe gaan jullie om met mijn privacy?
De gegevens die wij van jou ontvangen gebruiken wij puur en alleen om de transacties te kunnen verwerken en te registreren. Wij delen geen gegevens met derden. Voor een uitgebreid overzicht kun je onze Privacyverklaring of Cookie Policy raadplegen.
Vragen over het aanvraagproces
Hoe kan ik de FUELCARD aanvragen?
Dat kan in slechts enkele stappen! Klik hier voor het online aanvraagproces of neem contact op met onze Sales afdeling.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn FUELCARD(S) in huis heb?
Als je aanvraag is goedgekeurd, ontvang je de FUELCARD(S) binnen 10 werkdagen. De pincode(s) wordt/worden separaat verzonden.
Ik heb mijn FUELCARD wel ontvangen, maar mijn pincode nog niet.
De pincode wordt uit veiligheid altijd 1 à 2 dagen later verstuurd. Heb je na een week nog steeds geen pincode ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of stuur een e-mail naar klantenservice@fuel-card.nl.
Wordt er een krediettoetsing uitgevoerd?
Op elke aanvraag wordt een krediettoetsing uitgevoerd. Het is mogelijk dat er een negatief kredietadvies wordt afgegeven. Dit kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld omdat jouw bedrijf recent is opgestart, of doordat de jaarcijfers nog niet zijn ingeleverd. Onze commerciële binnendienst zal in deze situatie contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken om alsnog de FUELCARD te ontvangen.
Moet ik een borg betalen voor de FUELCARD?
In tegenstelling tot andere aanbieders hoef je bij de FUELCARD in de meeste gevallen geen borg te betalen. Nadat wij de aanvraag hebben ontvangen volgt er een krediettoetsing. Indien deze negatief is bevonden, kan het voorkomen dat er een borg wordt gevraagd om de aanvraag verder af te kunnen handelen. Dit gaat altijd in overleg met jou.
Administratie en facturatie
Hoe vaak ontvang ik een factuur?
Afhankelijk van jouw transacties, ontvang je wekelijks een overzichtelijke verzamelfactuur.
Hoe wordt deze factuur verzonden?
Alle facturen worden gepubliceerd in ‘Mijn FUELCARD’. Hier is het mogelijk om tot 24 maanden na factuurdatum de factuur te downloaden in een PDF-bestand. Wil je liever een overzicht van alle transacties in een bepaalde periode? In de module ‘Fleetmanagement’ kun je transacties raadplegen en exporteren in een PDF-, Excel- of een CSV-bestand.
De automatische incasso is mislukt. Wat moet ik nu doen?
Als een incasso is mislukt ontvang je van ons een email met een betalingsinstructie. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Mijn gegevens kloppen niet meer. Hoe kan ik deze wijzigen?
Onze klantenservice kan je helpen om persoonlijke (bijvoorbeeld achternaam) of bedrijfsgegevens (bijvoorbeeld btw-nummer of bankgegevens) aan te passen. Geef ons de wijziging door en wij zullen deze zo snel mogelijk voor jou verwerken. Neem hier contact met ons op.
Hoe werkt een Europese machtiging?
Met een zakelijke Europese incasso hebben wij de mogelijkheid om automatisch bedragen af te laten schrijven van je zakelijke rekening. Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar de website https://www.betaalvereniging.nl/betaalproducten-en-diensten/europese-incasso/zakelijke-europese-incasso/.
Ik heb een borg betaald. Wanneer krijg ik deze teruggestort?
De borg krijg je terug bij opzegging van de FUELCARD. Wil je de borg eerder terugkrijgen? Neem dan contact met ons op.
Hoe registreer ik de zakelijke SEPA-machtiging voor automatische incasso?
Een Europese machtiging moet zowel bij ons (ENVIEM Retail B.V.) en je bank geregistreerd worden. Alle gegevens en documenten die je hiervoor nodig hebt, sturen wij je toe. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om dit opnieuw te ontvangen.
Ik heb geen zakelijke rekening. Kan ik nu wel de FUELCARD aanvragen?
Ja, dat is mogelijk. Geef dit wel even aan bij je aanvraag.
Ik wil tanken, alleen de betaalterminal geeft aan dat mijn limiet is bereikt. Wat moet ik nu doen?
Standaard worden alle FUELCARDS ingeregeld op een basislimiet zoals bepaald bij de aanvraag. Het kan zijn dat je hier niet voldoende aan hebt. Neem dan contact met onze klantenservice op om te kijken welke limiet beter bij jouw tankgedrag past.
Gebruikersvragen
Wat kan ik doen als mijn tankpas wordt geblokkeerd door een de invoer van een foute pincode?
Om veiligheidsredenen wordt de FUELCARD na de invoer van drie foutieve pincodes geblokkeerd. De FUELCARD wordt automatisch na 24 uur weer geactiveerd. In combinatie met de juiste pincode kun je de FUELCARD dan weer gebruiken. Is de tankpas na deze 24 uur nog steeds geblokkeerd? Neem dan contact op met de klantenservice.
Ik ben mijn pincode kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe pincode?
Uit privacyoverwegingen registeren wij geen pincodes. Om een nieuwe pincode aan te vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Hoe kan ik misbruik van mijn FUELCARD voorkomen?
De FUELCARD is en blijft een wettig betaalmiddel, net als een bankpas of creditcard. Wij geven je graag een paar tips mee om misbruik met de FUELCARD te voorkomen:
- Onthoud de pincode goed en berg de brief waarin wij de pincode aan je toesturen op een veilige plaats op;
- Bewaar of noteer de pincode nooit bij de pas;
- Deel de pincode nooit met derden;
- Als je de pas afgeeft aan de kassamedewerker (in verband met een vlotte afhandeling van de transactie), houd de pas dan altijd in het oog;
- Scherm je pincode af bij het intoetsen;
- Blokkeer de pas direct bij verlies of diefstal;
- Stel de FUELCARD zo in dat je alleen de producten en diensten kunt afrekenen die je ook echt wilt afrekenen;
- Stel de tanklimiet niet hoger in dan noodzakelijk is.
Ik ben mijn pas kwijt door verlies/diefstal, wat moet ik doen?
Bij verlies of diefstal dien je dit onmiddellijk aan ons te melden zodat de tankpas(sen) geblokkeerd kunnen worden en deze niet meer zijn te gebruiken. Neem hier contact op met onze klantenservice. Indien nodig doe je aangifte bij de politie. Tot 24 uur na het moment van blokkade ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele schade/onjuiste transacties.
Ik heb een nieuwe auto, hoe kan ik mijn kenteken wijzigen?
Neem contact op met onze klantenservice om het nieuwe kenteken door te voeren in ons systeem. Wil je een nieuwe FUELCARD ontvangen met het nieuwe kenteken? Geef dit dan duidelijk aan.
Mijn FUELCARD is defect. Hoe vraag ik een nieuwe tankpas aan?
Neem contact op met onze klantenservice en geef het kaartnummer door. Binnen 5 werkdagen ontvang je van ons een nieuwe tankpas.
Hoe kan ik inloggen op Mijn FUELCARD?
De inloggegevens voor jouw persoonlijke omgeving zijn met het welkomstpakket toegestuurd. De gebruikersnaam is gelijk aan jouw klantnummer. Ben je het wachtwoord kwijt? Dan kun je jouw wachtwoord opvragen via 'wachtwoord vergeten'.
Hoe kan ik de inloggegevens wijzigen voor Mijn FUELCARD?
De gebruikersnaam kun je niet wijzigen. Je wachtwoord kun je wijzigen nadat je bent ingelogd.
Waarom kan ik niet inloggen op Mijn FUELCARD?
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Neem dan ook contact op met onze klantenservicemedewerkers. Zij helpen je graag verder.